Semac ble etablert i 2009 av Hans Erling Stausland. Fra 2009 til 2023 var vekterselskapet Skan–kontroll hovedaksjonær. I mai 2023 kjøpte investeringsselskapet Hawk Infinity samtlige av aksjene i selskapet.
Siden Semac ble etablert har selskapet bidratt til økt kvalitet, økt sikkerhet og reduserte kostnader i ansettelsesforholdet. Det gjør selskapet ved å tilby en helhetlig sikkerhetsplattform som legger til rette for åpne og trygge arbeidsmiljøer. Semac tilbyr sikre teknologiske løsninger som er bygget på effektive prosesser og sømløse integrasjoner, i tillegg til selskapets omfattende kompetanse.
Alle ansatte jobber for å ivareta tryggheten og sikkerheten til våre kunder, kolleger og vår omverden. All adferd, alle avgjørelser, alle bestemmelser og avtaler er gjenspeilet i vår visjon - “Et tryggere ansettelsesforhold”
Nøkkelen til en tryggere arbeidsplass er arbeidstakerne. Arbeidsgivere som lykkes er de som tenker langsiktig og bygger en helhetlig sikkerhetskultur som gjennomsyrer alle nivåer i organisasjonen. Man satser på kompetanse og tydelighet med tilstrekkelig grad av kontroll og oppfølging av avvik.
Semac sine verdier er:
Vi driver systematisk og kontinuerlig utvikling av våre medarbeidere for å være EKTE.
Alle oppdrag som utføres av Semac er innenfor de til enhver tid gjeldende lover og regler og aksepterte bransjestandarder. Semac driver sin virksomhet med en høy etisk standard og har til enhver tid fokus på kundens omdømme.
Kvalitet og miljø
Alle som kommer i kontakt med Semac skal være trygge på at vi har tilstrekkelig kvalitet i alle prosesser. Vi har en ISO – sertifisering som dokumenterer vårt kvalitetssystem. Selv om Semac sin virksomhet ikke medfører noen miljørisiko i form av utslipp eller giftstoffer, synes vi det er viktig å tenke på miljøet som en del av vårt samfunnsansvar. Derfor har vi også ISO-sertifiseringer som dokumenterer vårt styringssystem for miljø.
Våre policyer innen kvalitet og miljø sendes ut på forespørsel.
Semac leverer tjenester innen digital referansesjekk, bakgrunnssjekk og rådgivertjenester. Vi behandler personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven (2018) / GDPR (forordning (EU) 2016/679). For å levere disse tjenestene på en trygg og lovlig måte, behandler vi personopplysninger i rollen som behandlingsansvarlig eller databehandler. Denne erklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker og beskytter data, og hvilke rettigheter du har som registrert.
Hvem gjelder dette for?
Hvilke opplysninger behandles?
- Utdanning og arbeidserfaring (CV)
- Attester, sertifikater og offentlige registre
- Referanser oppgitt av kandidaten
- Eventuelle opplysninger fra sanksjonslister, politiattest eller kredittsjekk, når dette er påkrevd eller tillatt etter gjeldende lovverk
Formål og rettslig grunnlag
Deling av opplysninger
Vi deler personopplysninger kun når det er nødvendig for å levere våre tjenester eller oppfylle lovpålagte krav. Dette kan innebære:
Lagring og sletting
For bakgrunnssjekk slettes alle data automatisk etter avtalt intervall pr kunde. Minste lagringstid er 3 mnd. og lengste er 24 mnd.
Sikkerhet og beredskap
Dine rettigheter
Du har rettigheter i forhold til dine personopplysninger som behandles av Semac eller på vegne av arbeidsgiver:
Hvordan utøve rettigheter:
Er personopplysningene sikre hos Semac?
For å beskytte personopplysningene må vi ha en helhetlig tilnærming til informasjonssikkerhet. Semac jobber derfor på flere måter for å beskytte dine rettigheter og dine opplysninger:
Tredjepartsverktøy
Semac benytter enkelte tredjepartsverktøy for drift, analyse og kommunikasjon. Alle leverandører er kontraktsmessig bundet til GDPR og behandler data kun etter våre instrukser.
Alle tredjepartsverktøy er valgt med hensyn til sikkerhet og personvern, og vi sikrer at tilsvarende beskyttelsesnivå som i Semac opprettholdes, inkludert kryptering og tilgangskontroll der det er relevant.
Barns personvern
Hos Semac tar vi barns personvern på alvor. Våre tjenester er først og fremst rettet mot voksne, men vi ønsker å sikre at barn og unge også beskyttes. Hvis du er under 18 år, anbefaler vi at du snakker med foreldre eller foresatte før du deler personlig informasjon med oss. På den måten kan vi sammen sikre at opplysningene håndteres trygt og ansvarlig.
Brudd på personvern
Ved brudd eller mistanke om brudd på personvernet, send et varsel til post@semac.no med emne "GDPR-brudd" og marker den med "Høy viktighet".
Kontaktperson for Semac:
Navn: Mette Reitan, Quality & Compliance Manager
E-postadresse: Mette Reitan
Telefon: +47 922 60 160
Gjeldende lover og personvern praksis forandres over tid. Hold deg derfor regelmessig oppdatert på våre personvernregler for å sikre at du er fornøyd med eventuelle endringer som har blitt gjort. Av hensyn til personvernet ditt skal du vise forsiktighet med hensyn til hvilke opplysninger du sender til oss på e-post.
Put a cool and catchy subtitle here!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis.
Morbi quam odio, ultrices a libero sit amet, lacinia commodo quam. Curabitur sodales ornare ex, eu sodales elit venenatis non.
Morbi quam odio, ultrices a libero sit amet, lacinia commodo quam. Curabitur sodales ornare ex, eu sodales elit venenatis non.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis, ornare non.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis, ornare non.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis, ornare non.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Amet lorem sollicitudin in duis sagittis, ornare non.